Valmet toimittaa suuren kapasiteetin pituusleikkurin Wuzhou Special Paperille Kiinaan

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 2.7.2024 klo 9.30

Valmet toimittaa base-mallisen OptiWin Drum kantotelaleikkurin Wuzhou Special Paperin paperikoneelle PM 19 Kiinaan. Investoinnin päätavoitteena on saavuttaa yhdellä pituusleikkurilla nopean paperikoneen korkeat laatu- ja kapasiteettitavoitteet. Pituusleikkuri sisältää Valmet Perforating Splicerin, uuden innovaation, joka tukee nopeaa konerullan vaihtoa. Leikkurin käyttöönotto on suunniteltu vuodelle 2025.

Tilaus sisältyy Valmetin vuoden 2024 toisen neljänneksen tilauksiin ja sen arvoa ei julkisteta.

”Valmetin pituusleikkureissa on nopeille hienopaperikoneille tarvittavia teknologioita. Myös viime vuosien yhteistyö Valmetin ja Wuzhoun välillä on sujunut hyvin: Valmet on osallistunut aktiivisesti Wuzhoun projekteihin ja pyrkinyt aina vastaamaan tarpeisiimme. Haluamme käyttää hyväksemme tilaisuuden pitkäaikaisen yhteistyön luomiseen”, sanoo Wuzhou Special Paperin varatoimitusjohtaja Zhang Yanchen.

”Wuzhou Special Paper etsi toimittajaa, joka pystyisi tarjoamaan yhden pituusleikkurin ratkaisun. Base-mallinen OptiWin Drum kantotelaleikkuri yhdessä uuden Valmet Perforating Splicer -ratkaisun kanssa auttavat heitä saavuttamaan pitkän aikavälin investointitavoitteensa", sanoo Kiinan myyntijohtaja Ze Fan Valmetilta.

Toimituksen tekniset tiedot

Valmetin toimitukseen sisältyy base-mallinen OptiWin Drum kantotelaleikkuri automatisoiduilla toiminnoilla, kuten muutonvaihto hylsyn- ja loppuliimauksella sekä automaattinen teriensiirto. Jotta suuren kapasiteetin tavoitteet voidaan saavuttaa luotettavasti vain yhdellä pituusleikkurilla, siihen on lisätty Valmet Perforating Splicer, joka parantaa kapasiteettia nopealla konerullan vaihdolla. Toimitukseen sisältyy varaosapaketit ja Valmetin teollisen internetin ratkaisut.

Leikkuri käsittelee 8 210 mm leveitä konerullia. Sen suunnittelunopeus on 3 000 m/min ja päivittäinen suunnittelukapasiteetti 830 tonnia. PM 19 tuottaa päällystämättömiä puuvapaita laatuja, joiden neliöpaino on 55–100 g/m2.

Lisätietoa asiakkaasta

Vuonna 2008 perustettu Wuzhou Special Paper Group Co., Ltd. sijaitsee Quzhou Cityssä, Kiinassa. Sen pääasiallinen toimiala on erikoispaperien tuotekehitys, tuotanto ja myynti. Tuotevalikoimaan kuuluvat elintarvikekäärepaperit, glassiinipaperit, kuultopaperit, siirtopainopaperit ja erikoishienopaperit. Yritys on Kiinan suurimpia glassiini- ja kuultopaperien valmistajia.

Riikka Antikainen, tuotemyyntijohtaja, Paperitehtaat-liiketoimintayksikkö, Paperit-liiketoimintalinja, Valmet, puh. 040 718 0982
Ze Fan, myyntijohtaja, Kiina, Valmet, puh. +86 106 566 660 031 08

Valmet on maailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Automaatiojärjestelmillämme ja virtauksensäätöratkaisuillamme palvelemme vielä laajempaa prosessiteollisuuden asiakaskuntaa. Yli 19 000 ammattilaistamme työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä.

Yhtiöllä on yli 220 vuoden teollinen historia ja vahva näyttö jatkuvasta parantamisesta ja uudistumisesta. Valmetin liikevaihto vuonna 2023 oli noin 5,5 miljardia euroa.

Valmetin osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä, ja yhtiön pääkonttori sijaitsee Espoossa.

Seuraa meitä valmet.fi | X | X (IR) | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | Instagram (IR) |