Valmet sai viidennen tilauksen aaltopahvikoneen IQ-laadunhallintajärjestelmästä Thai Containers Groupilta Thaimaasta

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 28.6.2024 klo 9.30

Valmet toimittaa Valmet IQ -laadunhallintajärjestelmän aaltopahvikoneeseen Thai Containers Groupin aaltopahvilaatikkotehtaalle Rayongiin, Thaimaahan. Järjestelmän avulla tehdas voi parantaa aaltopahvin laatua ja tuottavuutta sekä vähentää käyristyneen aaltopahviarkin aiheuttamaa hylkyä. Järjestelmä on tarkoitus ottaa käyttöön vuoden 2025 ensimmäisellä neljänneksellä.

Tilaus sisältyi Valmetin vuoden 2024 ensimmäisen neljänneksen tilauksiin, ja järjestelmä toimitetaan vuoden 2024 viimeisellä neljänneksellä. Tilauksen arvoa ei julkisteta.

Yhteistyö Thai Containers Groupin kanssa alkoi vuonna 2020, kun Valmet IQ -laadunhallintajärjestelmä otettiin onnistuneesti käyttöön Ratchaburin tehtaalla. Tulokset todettuaan asiakas on tilannut järjestelmän myös Navanakornin, Orient Containerin ja Chonburin tehtaille. Nyt saatu Valmet IQ -laadunhallintajärjestelmän tilaus Rayongin tehtaalle on asiakkaan viides.

”Olemme sitoutuneet tukemaan asiakasta lopputuotteiden laadun ja tuotannon tehokkuuden parantamisessa. Asiakas haluaa tuottaa tasalaatuisia arkkeja ilman käyristymistä ja halkeilua jatkojalostuksessa. Valmetin laadunhallintaratkaisuilla voimme auttaa asiakasta saavuttamaan projektin tavoitteet ja parantamaan kilpailukykyä”, sanoo Kaakkois-Aasian ratkaisumyyntipäällikkö Thossapon Arunsaengsuree Valmetin Automaatiojärjestelmät-liiketoimintalinjalta.

Toimituksen tekniset tiedot

Toimitukseen kuuluvat Valmet IQ Warp Measurement, Valmet IQ Moisturizer kolmella kostutinpalkilla, Valmet IQ Multipoint Moisture, kosteus- ja lämpötilamittaukset sekä mikroaaltokosteusmittaus, jotka on integroitu automaattisten säätöjen avulla.

Valmet IQ -laadunhallintajärjestelmä aaltopahvikoneille yhdistää reaaliaikaiset kosteuden, lämpötilan ja käyristymisen mittaukset. Sitä käytetään kaikkien aaltopahvilaatujen laadunhallinnassa vähentämään arkin käyristymistä, parantamaan liimausta ja siten maksimoimaan aaltopahvilaatikkotehtaan suorituskyky. Lopputuotteen kosteustason hallinta on keskeistä aaltopahviarkin käyristymisen ja halkeilun estämisessä jatkojalostuksessa.

Tietoa asiakkaasta Thai Containers Group

Kaakkoisaasialainen aaltopahvipakkausten valmistaja Thai Containers Group on Rengo Co., Ltd:n ja SCGP:n yhteisyritys, jolla on 29 kuitupohjaista pakkaustehdasta Thaimaassa, Vietnamissa ja Indonesiassa. Se on Kaakkois-Aasian maiden yhteistyöjärjestön (ASEAN) johtava pakkausteollisuuden yritys, jolla on useita strategisesti sijoitettuja tuotantoyksiköitä eri puolilla ASEAN-aluetta.

Thossapon Arunsaengsuree, ratkaisumyyntipäällikkö, Kaakkois-Aasia, Automaatiojärjestelmät, Valmet, puh. +66 922475952
Aki Leiniäinen, tekninen myyntipäällikkö, Automaatiojärjestelmät, Valmet, puh. 040 771 1884

Valmet on maailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Automaatiojärjestelmillämme ja virtauksensäätöratkaisuillamme palvelemme vielä laajempaa prosessiteollisuuden asiakaskuntaa. Yli 19 000 ammattilaistamme työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä.

Yhtiöllä on yli 220 vuoden teollinen historia ja vahva näyttö jatkuvasta parantamisesta ja uudistumisesta. Valmetin liikevaihto vuonna 2023 oli noin 5,5 miljardia euroa.

Valmetin osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä, ja yhtiön pääkonttori sijaitsee Espoossa.

Seuraa meitä valmet.fi | X | X (IR) | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | Instagram (IR) |