Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 22.3.2022 klo 11.00

Valmet toimittaa 22 mikroaaltoteknologiaan perustuvaa Valmet Total Solids Measurement -kiintoainemittausta Suur-Pariisin vesihuoltoviranomaisena toimivan SIAAP:n Seine Avalin jätevesilaitokselle Ranskaan. Mittaukset osti teknologiatoimittajana toimiva OTV:n ja STEREAU:n väliaikainen yhteisyritys, jossa OTV toimii edustajana. Mittaukset asennetaan laitoksen uusille esiselkeyttimille mittaamaan lamelliselkeyttimien tuottaman lietteen kokonaiskiintoaineita.

Tilaus sisältyi Valmetin vuoden 2021 neljännen kvartaalin saatuihin tilauksiin. Mittaukset toimitetaan vuoden 2022 toisen kvartaalin aikana.

SIAAP:n laitos on läpikäymässä muutosta, joka sisältää staattisten selkeyttimien korvaamisen lamelliselkeyttimillä, uuden pumppaamon ja esikäsittelyvaiheen lisäyksen. Uuden yksikön tavoitteena on parantaa prosessin suorituskykyä ja vähentää naapurustolle koituvaa haittaa. Osana päivittäistä prosessinhallintaa mittaukset auttavat asiakasta varmistamaan oikean lietteen kiintoainepitoisuuden jatkoprosessissa. Ne tuovat lisäksi energiasäästöjä ja muita ympäristöhyötyjä.

”Valmetin mittaukset olivat meille varma valinta. Teimme viime kesänä kahden kuukauden koejakson asentamalla Valmetin kokonaiskiintoainemittauksen asiakkaamme olemassa olevaan prosessiin yhdessä Valmetin tiimin kanssa, ja tämä vakuutti asiakkaamme täysin. Tulokset olivat odotettua paremmat, varsinkin kun otetaan huomioon lyhyt käytettävissä ollut aika”, sanoo Jerome Caubit, projektin johtaja, OTV.

”Valmet Total Solids Measurement hyödyntää viimeisintä mikroaaltoteknologiaa ja on todettu luotettavaksi ja tarkaksi mittaukseksi jo useissa jätevesisovelluksissa. Tällaisten mittausten kysyntä kasvaa jatkuvasti”, sanoo Christian Guerry, myyntipäällikkö, Automaatio, Valmet.

Valmet toimittaa 22 mikroaaltoteknologiaan perustuvaa kiintoainemittausta Suur-Pariisin jätevesilaitokselle Ranskaan.

Teknistä tietoa toimituksesta

Toimitus kattaa 22 mittausta ja niihin liittyvät palvelut. Mikroaaltoteknologiaan perustuva Valmet Total Solids Measurement -kiintoainemittaus tarjoaa reaaliaikaisen mittauksen kiintoaineiden käsittelyprosessin hallintaan ja optimointiin. Luotettavimpana ja tarkimpana jätevesisovellusten mittarina se mahdollistaa säästöt polymeeriannostelussa, energian kulutuksessa ja kuljetuksessa. Mittaus hyödyntää mikroaaltoteknologiaa ja määrittää orgaanisten ja epäorgaanisten aineiden kokonaispitoisuuden 0–50 prosentin välillä.

Tietoa asiakkaasta

Suur-Pariisin vesihuoltoviranomaisena toimiva SIAAP perustettiin vuonna 1970. Se kuljettaa ja käsittelee yhdeksän miljoonan asukkaan jätevedet Pariisissa ja sen ympäristössä. SIAAP:lla on kuusi jätevesilaitosta Pariisin ympäristössä. Maailman toiseksi suurimmalla Seine Avalin jätevesilaitoksella on käynnissä laaja modernisointiprojekti, jossa ranskalaisen Veolia Environnementin tytäryhtiö OTV on yksi tärkeimmistä teknologian toimittajista.

Christian Guerry, myyntipäällikkö, Automaatio-liiketoimintalinja, Valmet, puh. +33 677 036 607

Valmetin liikevaihto vuonna 2021 oli noin 3,9 miljardia euroa. Yli 14 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.