Valmet ja Mercer International solmivat laajan sopimuksen hajautetuista ohjausjärjestelmistä ja digitalisaation kehittämisestä

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 25.1.2022 klo 13.00

Mercer International ja Valmet ovat allekirjoittaneet pitkäaikaisen sopimuksen, joka vauhdittaa Mercerin globaalia digitransformaatio-ohjelmaa. Sopimuksen toteuttaminen alkaa hajautettujen ohjausjärjestelmien (DCS) korvaamisella Valmetin DNA-automaatiojärjestelmällä Mercer Peace Riverin sellutehtaalla Albertassa ja Mercer Celgarin sellutehtaalla Brittiläisessä Kolumbiassa Kanadassa.

Valmet DNA on automaatiojärjestelmä, joka kattaa prosessien, koneiden, käyttöjen ja laadunvalvonnan ohjaukset. Sen intuitiivinen käyttöliittymä tuo merkityksellisimmät tiedot käyttäjien saataville heidän roolinsa perusteella sijainnista riippumatta, mikä mahdollistaa yhteistyön ja reaaliaikaisen suorituskyvyn optimoinnin data-analytiikan avulla missä ja milloin vain.

”Halusimme kumppanin, joka voi tarjota vahvan ratkaisun hajautettuihin ohjausjärjestelmiin ja samalla auttaa parantamaan suorituskykyämme paremman tiedonkäytön, sisäisen vertailuanalyysin ja kaikkien toimipisteidemme välisen yhteistyön avulla. Valitsimme Valmetin, koska yhtiössä yhdistyy selluosaaminen ja laaja automaatiotarjoama sekä vahvat digitalisaatiovalmiudet”, kertoo Mercer Internationalin tietohallintojohtaja Christoph Grewe-Franze.

Mercer hyötyy paremmasta hajautettujen ohjausjärjestelmien tiedonsiirrosta ja reaaliaikaisesta suorituskyvyn analysoinnista kaikissa toiminnoissaan. Ne parantavat diagnostiikkaa ja vianetsintää sekä vähentävät päällekkäisyyksiä ja seisokkiaikaa. Toimitus luo vankan perustan edistykselliselle tiedon hyödyntämiselle mahdollistaen teollisen internetin integraation, globaalin yhteistyön sekä yhdenmukaisen tehtaiden operoinnin ja jatkuvuuden.

”Olemme tyytyväisiä, että voimme tämän merkittävän sopimuksen myötä jatkaa pitkäaikaista yhteistyötämme Mercer Internationalin kanssa. Meillä on kattava automaatio- ja digitalisointitarjoama prosessien hallintaan ja optimointiin, mukaan lukien pilviyhteydet ja analyytiikkasovellukset, ja kattava asiakastuki niin paikallisesti kuin etänäkin palvelemaan asiakkaidemme tarpeita eri teollisuudenaloilla. Olemme iloisia voidessamme rakentaa näitä valmiuksia yhdessä Mercerin kanssa heidän kilpailukykynsä parantamiseksi", sanoo Sami Riekkola, Valmetin automaatioliiketoiminnan johtaja.

Valmet DNA:n uusi käyttöliittymä mahdollistaa reaaliaikaisen suorituskyvyn optimoinnin sekä yhteistyön eri käyttäjäryhmien välillä sijainnista riippumatta.

Tietoa Merceristä

Mercer International Inc. on monialainen globaali metsäteollisuustuotteiden, biotuotteiden ja vihreän sähkön tuottaja, jolla on toimintaa Saksassa, Kanadassa, Yhdysvalloissa ja Australiassa. Konsernin vuotuinen tuotantokapasiteetti on noin 2,2 miljoonaa tonnia sulfaattisellua ja 550 miljoonaa lautajalkaa havusahatavaraa.

Liisa Palmu, Director, Marketing and Communications, Valmet, Automaatio-liiketoimintalinja, liisa.palmu@valmet.com, puh. +358 50 341 3717

Lue lisää Valmet DNA -automaatiojärjestelmästä (englanniksi): Distributed control system (DCS) - Valmet DNA

Valmetin liikevaihto vuonna 2020 oli noin 3,7 miljardia euroa. Yli 14 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelevät lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.

Lue lisää: www.valmet.com, www.twitter.com/valmetglobal