Valmet toimittaa paperikoneen avainteknologiaa Muda Paper Millsille Malesiaan

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 1.9.2021 klo 11.00

Valmet toimittaa useita päivitystöitä sisältäviä paperikoneen avainteknologioita Muda Paper Millsin paperikonelinjaan PM 9 Malesiassa. Käyttöönotto on suunniteltu vuoden 2022 toiselle neljännekselle.

Tilaus sisältyy Valmetin vuoden 2021 toisen ja kolmannen neljänneksen saatuihin tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta. Kooltaan ja laajuudeltaan vastaavan projektin arvo on tyypillisesti noin 3 miljoonaa euroa.

“Päädyimme investointiin parantaaksemme koneemme suorituskykyä ja tuotteidemme laatua. Valitsimme Valmetin toimivaksi todistetun teknologian takia, ja odotamme yhdessä työskentelyä projektin menestyksen eteen”, sanoo tekninen apulaisjohtaja Mr. Chua Hwee Hooi Muda Paper Mills Sdn. Bhd:sta.

”Olemme erittäin iloisia, että Muda Paper valitsi Valmetin kehittämään MG-paperikone PM9:ää. Tehtävä on ollut haastava, koska koko tekninen ja kaupallinen prosessi hoidettiin etänä. Olemme kuitenkin vakuuttuneita, että toimivaksi todistettu teknologiamme täyttää asiakkaan tavoitteet ja auttaa saavuttamaan menestystä yhdessä”, sanoo Joanna Hajduk, myyntiasiantuntija, pienet ja keskisuuret koneet, Aasian ja Tyynenmeren alue, Paperit-liiketoimintalinja, Valmet.

”Olemme tarjonneet vahvaa tukea ja vastanneet nopeasti asiakkaan vaatimuksiin. Olemme kuunnelleet asiakasta, löytäneet hyvät ratkaisut ja täyttäneet heidän odotuksensa”, sanoo Polchai Jungsawat, Corporate Account Manager, Kaakkois-Aasia, Valmet.

Toimituksen tekniset tiedot

Valmetin toimitus sisältää korkean teknologian laitteita paperikoneen suorituskyvyn parantamiseksi. Laajuus kattaa myös uuden metallipinnoitteisen MG-kuivaimen sylinterin, jonka rakenne on tutkimusten ja rasitusanalyysien tulosta. Rakenne tarjoaa mahdollisuuksia parantaa käyttö- ja energiatehokkuutta sekä kasvattaa nopeuksia. MG-kuivain toimii yhdessä huuvan, etähallintajärjestelmän ja siirtoimulaatikon kanssa. Siirtoimulaatikon rakenne varmistaa ilman tasaisen jakautumisen, ja se asennetaan ennen MG-kuivainta välttämään rypistymisestä ja kuplista aiheutuvia ongelmia.

Viiraltaan 3 600 mm leveä MG-kone tuottaa vaha- ja märkälujuuspohjaista elintarvikepakkauslaatua neliöpainoalueella 20-60 g/m2. Suunnittelunopeus on 800 m/min ja päiväkapasiteetti 80 tonnia 35 g/m2:n neliöpainolla.

Tietoa Muda Paper Millsistä

Muda Paper Mills Sdn. Bhd. oli Malesian paperi- ja pakkausteollisuuden edelläkävijä ensimmäisellä paperitehtaallaan Penangissa vuonna 1964 ja ensimmäisellä aaltopahvitehtaallaan Petaling Jayalla vuonna 1971. Yhtiö on sittemmin kasvanut maan johtavaksi integroiduksi paperinvalmistajaksi. Laaja kierrätetystä jätepaperista valmistettujen tuotteiden valikoima sisältää korkealaatuista ruskeaa teollisuuspaperia, aaltopahvia, aaltopahvilaatikoita, monikerroksisia paperipusseja ja PE-laminoitua paperia. Muda Paper Mills tuottaa myös ensiömassapohjaista konekiillotettua paperia. Nämä paperituotteet soveltuvat useille teollisuudenaloille mukaan lukien vähittäiskaupan, huonekalut, F&B:n, sähkö- ja elektroniikkalaitteet.

Svenerik Olsson, johtaja, Paperit-liiketoimintalinja, Aasian ja Tyynenmeren alue, Valmet, puh. +66 61386 0811
Justyna Słomka, alueellinen myyntijohtaja, Aasian ja Tyynenmeren alue, Valmet, puh. +48608406860

Valmetin liikevaihto vuonna 2020 oli noin 3,7 miljardia euroa. 14 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.