Valmet toimittaa käyttäjien koulutussimulaattorit EthosEnergylle Baton Rougeen Yhdysvaltojen Louisianaan

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 17.7.2020 kello 11.00

Valmet on allekirjoittanut EthosEnergyn kanssa viisivuotisen sopimuksen voimalaitoksen koulutussimulaattoreiden toimituksesta Louisiana Station -voimalaitokselle, joka sijaitsee Baton Rougessa Yhdysvaltojen Louisianassa.

Tilaus sisältyi Valmetin vuoden 2020 toisen neljänneksen tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta. Ensimmäinen toimitus tehdään vuoden 2020 viimeisellä neljänneksellä.

”Yksikkömme toimivat ympäri vuorokauden tuottaen sähköä ja höyryä paikalliselle teollisuudelle ja lähiseudun yhteisöille. Monitasoisen ohjausjärjestelmämme vuoksi tarvitsimme koulutustyökalun, joka auttaa käyttäjiä tapahtumien hallinnassa monenlaisissa tilanteissa. Valitsimme käyttäjien koulutusohjelman kumppaniksi Valmetin, koska yhtiön koulutusohjelmaan kuuluu toimipaikkakohtainen simulaattori. Olemme tehneet yhteistyötä Valmetin kanssa jo vuosien ajan, ja Valmet on osoittanut osaamisensa muissa projekteissamme”, sanoo EthosEnergyn tuotantopäällikkö Ronnie Morris.

”Louisiana Station on ollut avainasiakkaitamme yli 30 vuoden ajan. Tiimiemme erinomainen yhteistyö on ollut keskeistä myös tämän projektin toteutuksessa. Valmetin Pohjois-Amerikan ja Ruotsin tiimit olivat paikan päällä viikon ja määrittelivät yhdessä Lousiana Stationin tiimin kanssa toimituksen laajuuden ja vakuuttivat samalla asiakkaan valitsemaan Valmetin”, sanoo Valmetin Automaatio-liiketoimintalinjan myyntipäällikkö Mike Marich.

Louisiana Station -voimalaitoksen koulutussimulaattorit testaushuoneessa.

Tietoja Valmetin toimituksesta

Valmetin toimitus sisältää räätälöidyn koko voimalaitoksen koulutussimulaattorin, kattaen turbiinit, lämmöntalteenottokattilan, lämpökattilat ja höyryturbiinit.

Tietoa asiakkaasta EthosEnergy

EthosEnergy on energiantuotannon, öljy- ja kaasumarkkinoiden ja teollisuuden johtava itsenäinen pyörivien laitteiden huollon ja ratkaisujen toimittaja. EthosEnergy vastaa Louisiana Station -voimalaitoksen käytöstä ja kunnossapidosta ExxonMobilin puolesta. ExxonMobil on yksi maailman suurimmista julkisesti noteeratuista kansainvälisistä öljy- ja kaasuyhtiöistä.

Mike Marich, myyntipäällikkö, Automaatio, Valmet, puh. +1 215 393 4304
Lars Almkvist, johtaja, simulaattorin ja prossihallinta, Valmet, puh. +46 705 595 390
Emmeli Olén, johtaja, Valmet Learning Services, Valmet, puh. +46 766 396 712

Valmetin liikevaihto vuonna 2019 oli noin 3,5 miljardia euroa. Yli 13 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelevät lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.

Lue lisää: www.valmet.com, www.twitter.com/valmetglobal