Valmet Microwave Consistency Measurement -mittaus

Valmet julkistaa uuden mikroaaltotekniikkaan perustuvan kokonaissakeusmittauksen sellun- ja paperinvalmistajille.

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 15.1.2020 klo 11:00

Valmet tuo markkinoille täysin uudistetun Valmet Microwave Consistency Measurement (Valmet MCA) -kokonaissakeusmittauksen (patentti vireillä) sellun- ja paperinvalmistajille. Valmet MCA:n digitaalinen mittauselektroniikka ja uusi Direct Sweep Detection -mittaustekniikka tarjoavat parempaa suorituskykyä sekä mittausherkkyyttä ja -tarkkuutta verrattuna kilpaileviin analogisiin mikroaaltomittareihin.

Enemmän sovellusmahdollisuuksia uudella Twin Blade -anturilla

Valmet MCA:n uusi Twin Blade -anturi, yhdessä uudistetun Flow Through -anturin kanssa, täydentää tuotetarjontaa ja antaa paperin- ja sellunvalmistajille mahdollisuuden asentaa mittaus myös suuremman halkaisijan putkistoihin. Flow Through -sensorit ovat täysin yhteensopivia aiempien asennusten kanssa.

Laajempien sovellusmahdollisuuksien myötä uutta Twin Blade -sensoria voidaan käyttää myös lajittelemattoman massan mittaukseen. Uusi anturityyppi sopii sellutehdassovelluksiin, joissa massan korkea johtokyky on aiemmin rajoittanut mikroaaltomittauksen käyttöä.

”Uuden tuotesukupolven Valmet MCA -mittari on edistysaskel niin suorituskyvyn kuin käytettävyydenkin suhteen. Valmet on jo pitkään ollut markkinajohtaja mikroaaltotekniikkaan perustuvissa sakeusmittauksissa, joita on asennettu yli 6 000 kappaletta. Uuden Valmet MCA -mittauksen myötä paperi- ja selluprosessien sakeudenhallinta saatetaan uudelle tasolle”, kertoo Marko Heikkinen, tuotepäällikkö, automaatio, Valmet.

Uusi helppokäyttöinen operointipääte

Valmet MCA:n käyttöönotto ja operointi on helppoa uudella 7”-kosketusnäytöllä varustetulla Valmet Bridge -operointipäätteellä, joka on suunniteltu käytettäväksi Valmetin prosessimittauksien ja -analysaattorien kanssa. Kattavien diagnostiikkojen sekä WiFi-yhteyden ja teollisen internetin kanssa yhteensopivien ominaisuuksien myötä Valmet Bridge -käyttöliittymä tarjoaa käyttäjäystävällisen ja intuitiivisen pääsyn mittaustoimintoihin ja Valmetin etäpalveluihin.

Teollinen standardi kokonaissakeusmittauksissa

Valmet MCA mittaa prosessin kokonaissakeutta riippumatta kuidun pituudesta, freeneksesta, puu- tai massalajista. Virtausnopeus, kirkkaus tai väri eivät vaikuta mittaukseen, joka mahdollistaa tehokkaamman tuotannon, paremman laadun ja taloudelliset säästöt parantamalla hallintaa ja vähentämällä prosessin häiriöitä ja vajaalaatuisia tuotteita. Matalien elinkaarikustannusten myötä mittari on helppo asentaa eikä se vaadi säännöllistä ylläpitoa, jotta käyttöönotto- ja käyttökustannukset pysyvät matalina.

Lue lisää: https://www.valmet.com/valmetmca

Valmet Microwave Consistency Measurement -mittaus

Marko Heikkinen, tuotepäällikkö, automaatio, Valmet, puh. +358 40 554 5481
Sami Saarenmaa, liiketoimintapäällikkö, mittalaitteet, automaatio, Valmet, puh. +358 40 583 4147

Valmetin liikevaihto vuonna 2018 oli noin 3,3 miljardia euroa. Yli 13 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.