Valmet toimittaa kartonkikoneen avainteknologioita Kraft of Asia Paperboard & Packagingille Vietnamiin

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 8.5.2019 klo 11:00

Valmet toimittaa kartonkikoneen avainteknologioita Kraft of Asia Paperboard & Packagingin uuteen ulkopakkauskartonkikoneeseen, joka rakennetaan Phu Myssa sijaitsevalle tehtaalle Vietnamiin.

Tilaus sisältyi Valmetin vuoden 2019 ensimmäisen vuosineljänneksen saatuihin tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta.

Kraft of Asia Paperboard & Packaging on Marubeni Corporationin (Marubeni) perustama uusi yritys. Uuden yrityksen perustamisella ja uudella kartonkikoneella (PM 1) Marubeni tähtää ennakoivasti Vietnamin kasvaville markkinoille. Kraft of Asia Paperboard & Packaging on saanut luvat miljoonan tonnin vuosikapasiteetille, ja yritys suunnittelee investoivansa kolmeen uuteen kartonkikoneeseen seuraavan kymmenen vuoden aikana. Ensimmäisen kartonkikoneen (PM 1) käyttöönotto on suunniteltu vuoden 2020 jälkimmäiselle vuosipuoliskolle.

Toimituksen tekniset tiedot

Valmetin toimitus sisältää kolme OptiFlo Foudrinier -perälaatikkoa, joilla voidaan saavuttaa erinomaiset profiilit ja hyvä formaatio sekä OptiPress Linear -puristinosan erinomaisten lopputuotteen ominaisuuksien, korkean vedenpoiston ja hyvän ajettavuuden saavuttamiseksi. Toimitukseen sisältyy myös vara- ja kulutusosapaketti käyttöönottoa varten.

Tietoa asiakkaasta Kraft of Asia Paperboard & Packaging

Kraft of Asia Paperboard & Packaging Co, Ltd. (KOA) on uusi yritys, jonka Marubeni perusti aloittaakseen kartongin valmistuksen ja pakkausmateriaalien myynnin Vietnamissa. Marubenin toiminta keskittyy kotimaisten ja ulkomaisten tuotteiden ja hyödykkeiden maahantuontiin, vientiin ja kauppaan sekä tuotannon toimintaan eri liiketoiminta-alueilla. Sellu- ja paperiliiketoiminnassa Marubeni osallistuu myös metsitykseen ja tuottaa puulastuja, sellua, paino- ja kirjoituspaperia sekä kartonkia ympäri maailman.

Zhou Zhou, myyntijohtaja, Kiinan projektimyynti, Valmet, puh. +86 139 1018 6376
Sami Anttilainen, tuotemyyntijohtaja, Kartonki- ja paperitehtaat, Valmet, puh. +358 40 768 7854
Svenerik Olsson, johtaja, Paperit-liiketoimintalinja, Aasian ja Tyynenmeren alue, Valmet, puh. +66 613 860 811

Valmetin liikevaihto vuonna 2018 oli noin 3,3 miljardia euroa. Yli 13 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.

Lue lisää www.valmet.fiwww.twitter.com/valmetglobal