Valmet ja Georgia-Pacific tekivät sopimuksen eTAD(TM)-teknologiasta

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 18.5.2018 klo 11:00

Valmet ja Georgia-Pacific ovat tehneet lisenssisopimuksen pehmopaperinvalmistuksen eTAD(TM)-teknologiasta. Sopimuksen mukaan Valmet markkinoi, valmistaa ja asentaa Advantage eTAD -koneita pehmopaperiasiakkaille Pohjois-Amerikan ulkopuolella.

Georgia-Pacific on eTAD(TM)-teknologian kehittäjä. Yhtiöllä on Pohjois-Amerikassa käytössä kolme eTAD(TM)-konetta, joista kahdelle uusimmalle Valmet teki uusinnan vuonna 2012. Koneet hyödyntävät eTAD(TM)-teknologiaa täysipainoisesti. Ne tuottavat laadukasta ja erittäin imukykyistä pehmopaperia ja pyyhepaperia.  Korkealuokkaisten tuotteiden ja erinomaisen bulkki-kuitusuhteen lisäksi eTAD(TM)-konseptin ominaisuuksia ovat pieni energian ja veden kulutus. Konsepti on myös pääomatehokas.

"Olemme innoissamme tästä sopimuksesta. Se tukee strategiaamme tarjota pehmopaperinvalmistuksen ratkaisuja, joilla tuotetaan huippulaatuista paperia kestävästi. Valmetilla ja sen asiakkailla on mahdollisuus tehdä koeajoja Georgia-Pacificin eTAD(TM)-pilottikoneella sekä vierailla tehtailla, jotka käyttävät eTAD(TM)-koneita. Sopimus vahvistaa tuotevalikoimaamme entisestään ja varmistaa, että pystymme tarjoamaan koko valikoiman kattavia pehmopaperikonekonsepteja", sanoo Valmetin Pehmopaperitehtaat-liiketoimintayksikön myyntijohtaja Jan Erikson.

"Tämä teknologia vastaa asiakkaiden tarpeisiin pehmopaperituotteiden korkealuokkaisista ominaisuuksista, kuten pehmeydestä ja imukyvystä", sanoo Georgia-Pacificin tutkimus- ja kehitysjohtaja Kurt Adams.  "Olemme iloisia voidessamme lisensoida eTAD(TM)-teknologian Valmetille, sillä tunnistamme laajemman tarjonnan tuomat mahdollisuudet lisäarvon luomiseen."

Tietoa Georgia-Pacific-yrityksestä
Atlantalainen Georgia-Pacific ja sen tytäryhtiöt ovat maailman johtavia WC-paperin, paperipyyhkeiden, lautasliinojen, kertakäyttöastioiden, paperipohjaisten pakkausten, toimistopaperien, selluloosan, erikoiskuitujen ja kuitukankaiden sekä rakennustarvikkeiden ja niihin liittyvien kemikaalien valmistajia ja markkinoijia. Yhtiöllä on lähes 200 tuotantolaitosta ja noin 35 000 työntekijää, ja sen epäsuora työllistämisvaikutus on noin 92 000 työpaikkaa.

Jan Erikson, myyntijohtaja, Valmetin Pehmopaperitehtaat-liiketoimintayksikkö, puh. +46 705 17 14 90

Anna Umphress, viestintäjohtaja, Georgia-Pacific, puh. +1 404 652 4627

Valmetin liikevaihto vuonna 2017 oli noin 3,1 miljardia euroa. Yli 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.