Valmet toteutti CMPC Guaíban uuden sellulinjan ensimmäisen huoltoseisokin Brasiliassa

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 28.9.2016 klo 11.00

Valmetilla oli tärkeä rooli CMPC Guaíban uuden sellulinjan ensimmäisessä huoltoseisokissa Brasiliassa. Guaíban seisokki on yksi suurimmista Valmetin hoitamista huoltoseisokeista. Laitoksen toisella sellulinjalla G2, panostettiin suunniteltuun huoltoon, jotta linja saavuttaisi suunnitellun vuosikapasiteettinsa 1,5 miljoonaa tonnia valkaistua eukalyptussellua. Valmet toteutti huoltoseisokin 31.7.-10.8.2016 välisenä aikana.

"Suunnittelimme huoltoseisokkia huolellisesti yhdessä asiakkaan kanssa useamman kuukauden. Hyvän suunnittelun ansiosta pystyimme käynnistämään linjan huollon jälkeen suunniteltua nopeammin. CMPC Guaíban sellutehtaan sijainnin vuoksi on kiinnitettävä erityistä huomiota turvallisuuteen, ympäristönsuojeluun ja hyvään yhteistyöhön paikallisen yhteisön kanssa. Tehtävämme ei siis ole pelkästään varmistaa, että laitteet toimivat hyvin; meidän on myös huolehdittava laitoksen toimintaan liittyvistä yleisistä näkökohdista", sanoo Valmetin tehdasmyyntipäällikkö Rogério Duarte.

"Valmet tuki G2-linjan onnistunutta seisokkia henkilöstönsä teknisillä taidoilla ja organisoinnilla sekä alan johtavilla suunnittelun, turvallisuuden ja ympäristönsuojelun normeillaan. Ei ole epäilystäkään siitä, että Valmetin ja CMPC:n välinen yhteistyö vahvistui, ja uskon yhtiön olevan vahvasti ehdolla seuraavia seisokkeja suunniteltaessa", sanoo CMPC:n huoltopäällikkö Fernando Pereira.

Työtä yhteisen päämäärän hyväksi

Valmetin asiantuntemus oli hyvin suunnitellussa seisokissa avainasemassa. "Vältimme töiden tekemistä useampaan kertaan, kun Valmetin ja CMPC:n tiimit työskentelivät yhdessä samaan tavoitteeseen keskittyen", sanoo Valmetin palvelupäällikkönä Etelä-Amerikassa toimiva Paulo Ormeneze.

Valmet vastasi tähän Etelä-Brasiliassa sijaitsevaan sellutehtaaseen toimitettujen tärkeimpien laitteiden kokonaishuollosta. Niihin kuuluivat keittolinja, kuitulinja, kuivauskoneet, kaustisointi, haihduttamo ja soodakattila. Kaikki huoltotoimet tehtiin Valmetin ja CMPC:n turvallisuus-, laatu- ja ympäristönsuojelukriteerien mukaisesti.

CMPC Guaíban G2-linjan ensimmäisen seisokin toteuttivat Valmetin huolto- ja projektitiimit. Kun otetaan huomioon kolmansien osapuolten osuus, Valmetilla oli 10 päivän aikana työmaalla johdettavanaan yli 600 henkilöä.

Valmet toimitti CMPC Guaíban uuden sellulinjan vuonna 2015

Tietoja asiakkaasta CMPC ja Guaíban tehtaasta

CMPC Celulose Riograndense kuuluu chileläiseen CMPC Celulosa -konserniin, joka on yksi Latinalaisen Amerikan suurimmista metsäyhtiöistä. Sen Chilessä ja Brasiliassa sijaitsevilla tehtailla valmistetaan noin 4 miljoonaa tonnia sellua vuodessa.

Guaíban sellutehdas sijaitsee Rio Grande do Sulin osavaltiossa eteläisessä Brasiliassa, ja tehtaassa on kaksi selluntuotantolinjaa. Uusi G2-linja on Valmetin toimittama, ja se käynnistyi toukokuussa 2015.

Elio Krummenauer, Valmetin Etelä-Amerikan palvelujohtaja, puh. +55 41 9974 8123

Rogério Duarte, Valmetin Etelä-Amerikan tehdasmyyntipäällikkö, puh. +55 41 3341 4570

Valmetin liikevaihto vuonna 2015 oli noin 2,9 miljardia euroa. 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.

Lue lisää www.valmet.com, www.twitter.com/valmetglobal