Valmetin toimittama Propapier PM2 teki jälleen ulkopakkauskartokinkoneiden maailmanennätyksen ajamalla 1 704 metriä minuutissa

Valmet Oyj:n ammattilehtitiedote 29.07.2014 klo 11:00

Valmetin toimittama Saksan Eisenhüttenstadtissa sijaitseva ulkopakkauskartongin pohjapaperia valmistama Propapier PM2 GmbH:n kone teki 24-tunnin maailmanennätyksen 24.4.2014 ajaen 1 704 metriä minuutissa (m/min). Ennätysajossa 10,85 metriä leveä PM2-kone tuotti 70g/m2 peruspainoista fluting-paperia 96 prosentin kokonaistehokkuudella. Propapier PM2 käynnistyi maaliskuussa 2010.

Propapier PM2 maailmanennätys

Kuva: Palkinnon ojensivat Peter Resvanikselle (oikealla) ja hänen tiimiläisilleen Progroup AG:n toimitusjohtaja Jürgen Heindl (2. vas.) ja Valmetin Keski-Euroopan myyntijohtaja Robert Mohr (3. vas.).

Tämä oli jo neljäs Propapier PM2:n tekemä 24-tunnin maailmanennätys. Ensimmäinen ennätys oli 1 620 m/min 90 g/m2 neliöpainolla 25.11.2010. Tämä oli ensimmäinen kerta kun ulkopakkauskartonkikone ylitti 1 600 m/min nopeuden. Seuraava ennätys oli huhtikuussa 2011, jolloin kone ajoi 1,650 m/min 80 g/m2 neliöpainolla. Helmikuussa 2012 kone teki jälleen uuden ennätyksen 1 675 m/min 80 g/m2 neliöpainolla, rikkoen näin 100 km/h rajapyykin.

"PM2 koneemme on jo tehnyt neljä maailmanennätystä. Tämä on osoitus kuinka henkilöstömme ja valitsemamme tekniikka toimivat hyvin yhteen. Onnistuminen kerran tai kaksi voisi olla sattumaa, mutta onnistuminen uudestaan ja uudestaan vaatii vahvaa osaamista ja tarkkaa työtä. Olen vakuuttunut, ettei tämä ollut meidän viimeinen maailmanennätyksemme", sanoo Profroup AG:n toimitusjohtaja Jürgen Heindl.

Propapier PM2 on OptiConcept-paperikone, jossa on Valmetin modernia teknologiaa massanvalmistuksesta läpi koko paperikoneen. Koneen suunnittelunopeus on 1 900 m/min.

Tietoa Propapier PM2 GmbH:sta

Propapier PM2 on osa Progroup AG:ta. Nuori ja innovatiivinen yritys keskittyy tuotannossaan ulkopakkauskartongin pohjapaperin ja aaltopahvin tuotantoon. Yritys on jaettu viiteen liiketoimintayksikköön: Propapier, jolla on kaksi paperitehdasta, Prowell, jolla on seitsemän aaltopahvin tuotantolaitosta, logistiikkayritys Prologistik, Proservice joka tarjoaa markkinointi ja IT palveluja sekä taloushallinnon palveluja tarjoava Profund. Yrityksellä on 12 tuotantolaitosta Euroopan sydämessä. Sillä on 880 työntekijää ja vuoden 2014 liikevaihto on noin 650 miljoonaa euroa. Yrityksen menestys perustuu innovaatioihin, johdonmukaiseen verkostomaiseen johtamiseen, sähköiseen kauppaan ja johdonmukaiseen toimitusketjun hallintastrategiaan.

VALMET OYJ

Lisätietoja antaa:
Robert Mohr, Keski-Euroopan myyntijohtaja, Valmet, Puh. +49 6157 9455 817

Valmet Oyj on maailman johtava sellu-, paperi- ja energiateollisuuden teknologia- ja palvelutoimittaja. 11 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä.

Valmetin asiakkailleen tarjoamat palvelut kattavat kaiken kunnossapidon ulkoistuksesta tehtaiden ja voimalaitosten parannuksiin ja varaosiin. Vahvan teknologiatarjontamme ytimen muodostavat kokonaiset sellutehtaat, pehmopaperin-, kartongin- ja paperinvalmistuslinjat ja bioenergiaa tuottavat voimalaitokset.

Valmetilla on yli 200 vuoden teollisuushistoria, ja yhtiö syntyi uudestaan sellu-, paperi- ja voimantuotantoliiketoiminnan irtautuessa Metso Oyj:stä joulukuussa 2013. Valmetin liikevaihto vuonna 2013 oli noin 2,6 miljardia euroa. Valmetin tavoitteena on tulla maailman parhaaksi asiakkaidensa palvelussa.

Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.