Valmet investoi uuteen palvelukeskukseen Aasian ja Tyynenmeren alueella

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 18.12.2014 klo 12:00

Valmet on päättänyt rakentaa uuden palvelukeskuksen Indonesiaan, joka on yksi Valmetin tuotteiden ja palvelujen keskeisistä markkinoista Aasian ja Tyynenmeren alueella. Uusi palvelukeskus tulee Jaavan saarelle Jakartan alueelle, ja on täysin toimintavalmis vuoden 2017 alussa.

"Näemme hyviä mahdollisuuksia palvelutoiminnan kasvulle Aasian ja Tyynenmeren alueella. Investoinnin jälkeen pystymme tarjoamaan alueen sellu-, paperi- ja energia-asiakkaillemme entistä laajemman palveluvalikoiman. Investoinnin myötä valikoimaamme sisältyvät telapalvelut, kattilapalvelut, kuitulinjojen huoltopalvelut, tehdasparannusratkaisut, paperikoneiden kudokset ja suodatinkankaat", sanoo Valmetin Palvelut-liiketoimintalinjan johtaja Jukka Tiitinen.

Paikallinen läsnäolo vahvistuu

"Investointi tukee Valmetin toimintaa alueella mitä suurimmassa määrin. Olemme lähellä asiakkaidemme toiminta-aluetta. Toimitamme ympäristöä suojelevia teknologioita ja edistämme kestävää kehitystä kaikin tavoin. Asiakkaiden suorituskyvyn parannukset ja kilpailukyky ovat avainasioita meille", sanoo Hannu T. Pietilä, Valmetin Aasian ja Tyynenmeren alueen johtaja.

Keskus palvelee Valmetin sellu-, paperi- ja energia-asiakkaita koko Aasian ja Tyynenmeren alueella. Valmetilla on alueella suuri asennettu konekanta, mikä antaa hyvän alustan palvelujen kasvulle.

Tällä hetkellä Valmetilla on palvelukeskukset Aasian ja Tyynenmeren alueella Thaimaassa, Etelä-Koreassa ja Australiassa.

"Indonesiaan perustettava uusi palveluliiketoimintakeskus tuo meidät merkittävästi lähemmäksi alueella toimivia asiakkaitamme", Tiitinen päättää.

VALMET OYJ

Jukka Tiitinen, Palvelut-liiketoimintalinjan johtaja, Valmet, puh. +1 404 433 0937

Hannu T. Pietilä, Aasian ja Tyynenmeren alueen johtaja, Valmet, puh. +66 81 862 1122

Valmet Oyj on maailman johtava sellu-, paperi- ja energiateollisuuden teknologia- ja palvelutoimittaja. 11 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä.

Valmetin asiakkailleen tarjoamat palvelut kattavat kaiken kunnossapidon ulkoistuksesta tehtaiden ja voimalaitosten parannuksiin ja varaosiin. Vahvan teknologiatarjontamme ytimen muodostavat kokonaiset sellutehtaat, pehmopaperin-, kartongin- ja paperinvalmistuslinjat ja bioenergiaa tuottavat voimalaitokset.

Valmetilla on yli 200 vuoden teollisuushistoria, ja yhtiö syntyi uudestaan sellu-, paperi- ja voimantuotantoliiketoiminnan irtautuessa Metso Oyj:stä joulukuussa 2013. Valmetin liikevaihto vuonna 2013 oli noin 2,6 miljardia euroa. Valmetin tavoitteena on tulla maailman parhaaksi asiakkaidensa palvelussa.

Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.