Valmetin osakkeiden takaisinosto-ohjelma osakepohjaisia kannustinjärjestelmiä varten on päättynyt

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 19. helmikuuta 2024 klo 9.30

Valmet on saanut päätökseen omien osakkeiden takaisinosto-ohjelman sen osakepohjaisia kannustinjärjestelmiä varten. Omien osakkeiden hankinnat alkoivat 12. helmikuuta 2024 ja loppuivat 16. helmikuuta 2024. Tämän jakson aikana Valmet hankki yhteensä 100 000 omaa osaketta, joiden hinta oli keskimäärin 25,58 euroa per osake. Ostettujen osakkeiden kokonaishinta oli 2 557 818 euroa. Osakkeet hankittiin markkinahintaan julkisessa kaupankäynnissa Nasdaq Helsinki Oy:ssä

Hankintojen jälkeen Valmet omistaa yhteensä 468 500 omaa osaketta, mikä vastaa noin 0,25 prosenttia Valmetin kaikkien osakkeiden lukumäärästä.

Lisätietoja antaa:

Reetta Antila, rahoitusjohtaja, Valmet, puh. 050 599 3114

Pekka Rouhiainen, sijoittajasuhdejohtaja, Valmet, puh. 010 672 0020

Valmet on maailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Automaatiojärjestelmillämme ja virtauksensäätöratkaisuillamme palvelemme vielä laajempaa prosessiteollisuuden asiakaskuntaa. Yli 19 000 ammattilaistamme työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä.

Yhtiöllä on yli 220 vuoden teollinen historia ja vahva näyttö jatkuvasta parantamisesta ja uudistumisesta. Valmetin liikevaihto vuonna 2023 oli noin 5,5 miljardia euroa.

Valmetin osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä, ja yhtiön pääkonttori sijaitsee Espoossa.

Seuraa meitä valmet.fi | X | X (IR) | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | Instagram (IR) |