Valmet toimittaa toisen Advantage DCT 200 -pehmopaperilinjan Crown Paper Mill -yhtiölle Saudi-Arabiaan

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 19.3.2024 klo 9.30

Crown Paper Mill on päättänyt investoida toiseen Valmetin Advantage DCT -pehmopaperilinjaan, johon sisältyy laaja automaatiopaketti, virtauksensäätöventtiilit ja teollisen internetin ratkaisuja. Investoinnin tavoitteena on vastata kuluttajien kasvavaan laadukkaiden ja ympäristöä vähän kuormittavien pehmopaperituotteiden kysyntään. Käyntiinajo tapahtuu suunnitelmien mukaan vuoden 2025 toisella puoliskolla.

Tilaus sisältyy Valmetin vuoden 2024 ensimmäisen neljänneksen tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta.

Valmetilla ja Crown Paper Mill -yhtiöllä on vahva yhteistyöhistoria. Vuonna 2016 Crown Paper Mill osti ensimmäisen Valmetin pehmopaperikoneensa, joka asennettiin Abu Dhabiin. Uusi Advantage DCT 200 on ensimmäinen pehmopaperikone, joka asennetaan yhtiön uuteen tehtaaseen Dammamin alueelle Saudi-Arabiaan.

Valmetin Advantage DCT 200 -pehmopaperikone on varustettu uusimmalla teknologialla, joka varmistaa tuotteiden korkean laadun ja vähentää samalla energian- ja vedenkulutusta ja hiilidioksidipäästöjä.

”Arvostamme Valmetia kumppanina, joka on vaikuttanut olennaisesti Crown Paper Millin menestykseen. Valmetin huipputeknologia ja vankkumaton tuki ovat kehittäneet toimintaamme, ja Valmet on tukenut ratkaisevalla tavalla johtavaa asemaamme toimialallamme. On hienoa, että yhteistyömme ja yhteinen menestyksemme saavat jatkoa”, sanoo Abdullah Al Katheeb, Crown Paper Millin toimitusjohtaja.

”On ollut ilo seurata Crown Paper Millin toimintaa ensimmäisen Valmet-koneen käynnistyksestä lähtien. Crown Paper Mill kiinnittää huomiota kaikkiin yksityiskohtiin korkealaatuisen pehmopaperin tuotannossa. Olemme ylpeitä siitä, että meidät valittiin jälleen toimittajaksi, ja odotamme kovasti yhteistyötä, jotta voimme tehdä uudesta koneesta yhtä menestyksekkään kuin edellisestä”, sanoo Valmetin Paperit-liiketoimintalinjan Tissue Mills -liiketoimintayksikön Etelä-Amerikan myyntijohtaja Kent Nika.

Toimituksen tekniset tiedot
Uuden pehmopaperilinjan suunnittelunopeus on 2 200 m/min ja leveys 5,6 metriä. Tuotantolinja on optimoitu energian säästämiseen ja erinomaisten paperin ominaisuuksien saavuttamiseen. Linjan vuotuinen tuotantokapasiteetti on 70 000 tonnia.

Valmetin toimituslaajuuteen kuuluu kokonainen pehmopaperin tuotantolinja, joka sisältää Advantage DCT 200 -pehmopaperikoneen, OptiFlo-perälaatikon ja jenkkisylinterin. Siinä on myös Advantage-pehmopaperiteknologiaa, kuten ViscoNip-puristin, AirCap Heli -huuva ja ilmajärjestelmät, WetDust-järjestelmät ja SoftReel-rullain sekä Focus Rewinder. Valmet toimittaa myös yksityiskohtaisen tehdassuunnittelun, massankäsittelylaitteet sekä automaation, sisältäen hajautetun Valmet DNA -ohjausjärjestelmän (DCS) sisäänrakennetulla koneen kunnonvalvonnalla ja Valmet IQ -laadunhallintajärjestelmän (QCS). Lisäksi toimitukseen sisältyvät Valmetin virtauksensäätöpalvelut ja Valmet Performance Center -etäpalvelut.

Tietoja asiakkaasta Crown Paper Mill
Crown Paper Millin pääkonttori sijaitsee Abu Dhabin teollisuuskaupungissa (ICAD), ja yhtiö on alueen johtavia pehmopaperisuurrullien valmistajia. Tehtaan vuotuinen tuotantokapasiteetti on 100 000 tonnia pehmopaperia kasvo-, WC-, talous- ja pyyhepapereihin, lautasliinoihin, paperipyyhkeisiin ja henkilökohtaiseen hygieniaan Yhdistyneiden arabiemiirikuntien markkinoille ja ympäröivälle alueelle.

Kent Nika, Etelä-Amerikan myyntijohtaja, Tissue Mills -liiketoimintayksikkö, Paperit-liiketoimintalinja, Valmet puh. +46 705 507 820

Valmet on maailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Virtauksensäätö- ja automaatiojärjestelmillämme palvelemme vieläkin laajempaa prosessiteollisuuden asiakaskuntaa. Yli 19 000 ammattilaistamme työskentelee lähellä asiakkaitamme eri puolilla maailmaa sitoutuneina asiakkaittemme suorituskyvyn parantamiseen joka päivä.

Yhtiöllä on yli 220 vuoden teollinen historia ja vahvat näytöt jatkuvasta parantamisesta ja uudistumisesta. Valmetin liikevaihto vuonna 2023 oli noin 5,5 miljardia euroa.

Valmetin osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Espoossa.

Seuraa meitä: valmet.com | X | X (IR) | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram |