Valmet toimittaa kaksi uutta OptiConcept M -ulkopakkauskartonginvalmistuslinjaa Zhejiang Shanying Paperille Kiinaan

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 23.6.2021 klo 11.00

Valmet toimittaa kaksi OptiConcept M -ulkopakkauskartonginvalmistuslinjaa sisältäen kattavat toimitukset automaatiota, palveluita ja teollisen internetin sovelluksia Zhejiang Shanying Paperille Jiaxing Cityyn, Zhejiangin maakuntaan Kiinaan.

Tilaukset sisältyvät Valmetin vuoden 2021 toisen vuosineljänneksen saatuihin tilauksiin. Tilausten arvoja ei julkisteta.

Uudet kartonginvalmistuslinjat PM 16 ja PM 17 jatkavat Zhejiang Shanying Paperin liiketoiminnan laajentumista Zhejiangin alueella. Uusien linjojen käyttöönotto on suunniteltu vuoden 2022 lopun ja vuoden 2023 alun välille.

Toimitukset Jiaxingin tehtaalla ovat jo Valmetin 11. ja 12. OptiConcept M -kartonkikonetoimitukset Zhejiang Shanying Paperille. Kymmenen aikaisempaa konetta on toimitettu tai toimitetaan asiakkaan eri toimipaikoille. Viimeisin (PM 53) julkaistiin aiemmin tänä vuonna.

”Yhteistyömme Valmetin kanssa on ollut erinomaista, ja se perustuu keskinäiseen luottamukseen. Olemme todella iloisia jo käyttöönotetuista Huazhong PM 21:n ja PM 23:n konelinjoista. Nämä seikat olivat ratkaisevia, kun valitsimme toimittajaa PM 16:lle ja PM 17:lle. Odotamme saavamme erinomaista tukea käyttöönotossa ja käyttöönoton jälkeisessä linjojen optimoinneissa kattavasta automaatiopaketista,” kertoo Shanying Internationalin toimitusjohtaja Wany Ming Wu.

Valmetin toimituksen tekniset tiedot

Valmetin toimitus sisältää nopeat, monikerroksiset ulkopakkauskartonginvalmistuslinjat hylynkäsittelystä rullaimille ja leikkureille. Toimitus sisältää lisäksi kartonkikoneiden prosessi-ilmastointijärjestelmät. Laaja automaatiopaketti sisältää Valmet DNA -automaatiojärjestelmän prosessi- ja koneohjauksille, ajettavuuden ja kunnonvalvonnan sekä Valmet IQ -laadunhallintajärjestelmän. Toimitus sisältää myös kattavat kokonaisuudet kunnossapidon master dataa, Valmetin paperikonekudoksia sekä vara- ja kulutusosia.

PM 16:n käyttöönottoa ja optimointia tuetaan kahden vuoden ajan etänä Valmetin suorituskykykeskuksista. Valmetin teollisen internetin ratkaisut auttavat optimoimaan raaka-aineita ja laatua sekä auttavat operaattoria optimoimaan kudosten käyttöä. Ratkaisuja voidaan käyttää myös tuotantohäviöiden ennustamiseen ja välttämiseen sekä koneen luotettavuuden parantamiseen. Dynamic Centerline Advisor -nimisen ratkaisun avulla operaattori voi optimoida prosessien asetusarvot ja ajo-olosuhteet. Virtuaalinen tehdas on kartonkikoneen täydellinen digitaalinen kaksosmalli, ja sitä voidaan käyttää esim. henkilöstön kouluttamiseen.

Tietoja asiakkaasta Zhejiang Shanying Paper

Vuonna 2002 perustettu Zhejiang Shanying Paper on osa Shanying International Holding -yritystä. Yrityksellä on useita pakkauskartongin ja sanomalehtipaperin valmistuslinjoja, jotka tuottavat laatikkokartonkeja, lujia aallotuskartonkeja, sisäpakkauskartonkeja, sanomalehtipaperia ja muita tuotteita. Tuotantolinjoissa käytetään sekä kotimaisia ja ulkomaisia kierrätyskuituja.

Xiangdong Zhu, Kiinan maajohtaja, Valmet, puh. +86 13801795775
Jari Vähäpesola, johtaja, Paperit-liiketoimintalinja, Valmet, puh. +358 40 558 6555

Valmetin liikevaihto vuonna 2020 oli noin 3,7 miljardia euroa. 14 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.